سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه می توانیم در بخش لیسینینگ آیلتس نمره خوبی بگیریم؟

لیسنینگ، مادر همه مهارتهای زبان محسوب می شود. هر چند در سیستم سنتی آموزش این مهارت چندان مورد توجه کافی قرار نگرفته است. همیشه در مدارس خواندن و نوشتن را به ما می آموزند حتی بحث کردن و ارایه سخنرانی را یاد می گیریم اما هیچکس به ما نحوه گوش کردن را نمی آموزد. اگر بخواهیم در یک زبان سلیس و روان شویم باید به صورت جدی روی مهارت لیسنینگ کار کنیم.

 

اگر می خواهید درباره بخش لیسینینگ آیلتس اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید روی لینک کلیک کنید. 

 

چرا لیسنینگ اینقدر مهم است؟ چون وقتی در لیسنینگ ضعیف باشید یک مکالمه حالت دو طرفه نخواهد داشت و مکالمه یک طرفه هم چندان لذت بخش نیست. همواره باید در نظر داشته باشیم که گویش ها و لهجه ها نه تنها از کشوری به کشور دیگر بلکه حتی از شهری به شهر دیگر با هم متفاوتند. حتی ممکن است در یک شهر بین یک طبقه اجتماعی یا گروه سنی خاص با لهجه های مختلفی برخورد کنید. در ادامه به معرفی 5 راز تقویت سریع لیسنینگ می پردازیم.

1- تمرین لیسنینگ را به طور منظم و متمرکز انجام دهید.
دنبال هیچ راهکار جادویی نباشید. به نظر من یادگیری زبان از یک معادله ساده پیروی می کند و آن عبارت است از:

علاقه انگیزه تلاش = موفقیت در یادگیری!

 

اگر می خواهید با دیگر روش های تقویت لیسینینگ آیلتس آشنا شوید می توانید روی لینک کلیک فرمایید. 

 

زبانها بسیار گسترده و غنی هستند. تقویت لیسنینگ نیازمند گوش کردن مداوم است. این تمرین را می توان با تماشای فیلمهای مستند، مصاحبه، مسابقات تلوزیونی و یا گوش کردن به پادکست ها و آهنگها انجام داد. نکته مهم این است که باید به طور مرتب و البته با تمام دقت گوش کنید. برای این منظور باید موارد زیر را انجام دهید:

  • کلیه عوامل حواس پرت کن را حذف کنید. مثل ایمیل، فیس بوک، تلگرام، اسکایپ، تلفن و …

    از اعضای خانواده خود بخواهید که حداقل به مدت 15 دقیقه مزاحمتان نشوند. اگر هم این کار امکان پذیر نیست به مکانی ساکت بروید زیرا وقتی با نصف مغزتان تمرین لیسنینگ را انجام می دهید قطعا کمترین بهره را خواهید برد.

 

 

اگر میخواهید با روش های تقویت اسپیکینگ آشنا شوید می توانید مقاله تقویت مکالمه زبان انگلیسی را مطالعه فرمایید. 

 

  • علاقه خود را حفظ کنید.
  • برای اینکه چیزی را عمیقا یاد بگیریم باید از آن چیز لذت ببریم. بنابراین کتابهای خسته کننده را رها کنید و روی مطالبی متمرکز شوید که به آن علاقه مند هستید.

  • ناامید نشوید.
  • همه ما روزهای خوب و بد را تجربه می کنیم. منحنی یادگیری در ابتدا به صورت صعودی است اما پس از مدتی نزولی شده و پیشرفت شما سخت تر می شود. سعی کنید همواره رو به جلو حرکت کنید.

  •  

     

    اگر می خواهید در رایتینگ آیلتس نمره خوبی کسب کنید می توانید مقاله تقویت رایتینگ آیلتس را مطالعه فرمایید. 

     

    هر روز به مقدار کم اما منظم تمرین کنید. این روش موثرترین راه برای حفظ انگیزه است. اگر هر روز فقط 15 دقیقه مطالعه کنید صدها بار بهتر از این است که بخواهید هر دو هفته یکبار 4 ساعت تمرین کنید. پیشنهاد می کنم در هر جلسه بیشتر از 45 دقیقه کار نکنید زیرا موجب حواس پرتی می شود.

     

  •  

    2- برای خود اهداف لیسنینگ مشخص کنید.
    وقتی اهداف خود را مشخص می کنید بعد از رسیدن به هر مرحله حس خوبی نسبت به خودتان پیدا می کنید. سعی کنید با اهداف کوچک شروع کنید و با رسیدن به هر هدف به خودتان جایزه بدهید. هر بار که به چیز جدیدی گوش می کنید سعی کنید یک یا دو لغت یاد بگیرید بعد اهداف بزرگتری تعیین کنید. مثلا درک کامل یک مکالمه و یا گوش کردن به یک آهنگ انگلیسی و خواندن همراه با آن آهنگ. اگر از سطح پیشرفته تری برخوردارید می توانید مطالب دشوارتری انتخاب کنید و به یادگیری اصطلاحات جدید و تقویت لهجه خود بپردازید.